تحقیق شيوه‌اي جديد يك تقسيم‌بندي از مدارس به مديران مدرسه‌ها و مسئولان آموزش و پرورش

به وب سایت دانلود و دریافت فایل های درسی آموزشی خوش آمدید اکنون مشخصات فایل تحقیق شيوه‌اي جديد يك تقسيم‌بندي از مدارس به مديران مدرسه‌ها و مسئولان آموزش و پرورشرا مشاهده می نمایید|بخشی از متن تحقیق: مدرسه خام منش‌ها متغير هستند. سيستم‌ها تغيير نمي‌كنند. رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي ● تنها مدير مدرسه و نيز مديران بالاتر از او مي‌خواهند نقش‌‌‌‌آفرين و الگو باشند. ● عمده بحث‌هاي استراتژيك|35008562|tqe|شيوه‌اي جديد, تقسيم‌بندي ,مدارس , مديران, مدرسه‌ها , مسئولان, آموزش و پرورش


بخشی از متن تحقیق:

مدرسه خام
منش‌ها متغير هستند.
سيستم‌ها تغيير نمي‌كنند.
رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي
● تنها مدير مدرسه و نيز مديران بالاتر از او مي‌خواهند نقش‌‌‌‌آفرين و الگو باشند.
● عمده بحث‌هاي استراتژيك در سطح مديران صورت مي‌پذيرد و معلمان نقشي در طراحي هدف‌ها و برنامه‌ها ندارند. ● معمولاً بر روي آموزش و يادگيري به عنوان يك امر مهم بحث مي‌شود.
● تنها مي‌توان تغييرات معدودي در يادگيري سازماني پيدا كرد. ● به نوآوري، به عنوان يك امر ضروري براي ايجاد روش‌هاي كاري جديد نگاه مي‌شود، ولي هنوز راه سامان يافته‌اي براي بروز نوآوري به چشم نمي‌خورد. ● ارتباط بالا به پايين و رسمي در مدرسه حاكم است.
●رضايت‌مندي كاركنان، به انحاي گوناگون مورد توجه مدير است و سعي در اندازه‌گيري آن به چشم مي‌خورد. ● بر حفظ وضع موجود تأكيد مي‌شود و سعي مي‌شود در اوليا، معلمان و دانش ‌آموزان به عنوان مشتري نارضايتي ايجاد نشود و به صورت غيررسمي، نوعي وفاداري سنتي به اين سه گروه مشتري به چشم مي‌خورد. ● مدرسه، به دنبال آن است كه وضعيت خود را با متوسط استاندارد منطقه‌اي كه در آن واقع شده، مقايسه كند.
● سعي مي‌شود در مصرف هزينه‌ها هم، استانداردها رعايت شود.
● علاوه برسيستم‌هاي قانوني، آيين‌نامه‌هاي داخلي گوناگوني هم وضع شده‌ است.




مدرسه داراي عملكرد بهبود يافته
رفتارهاي سازماني تغيير مي‌كنند.
سيستم‌ها متغير هستند.
رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي
●درمدرسه، برخي الگوهاي نقش‌آفريني وجود دارد.
● علاوه بر مدير، چند لايه استراتژيك ديگر در برنامه‌ريزي مشاركت دارند.

● آموزش‌ها به صورت رسمي در مدرسه و بيرون آن صورت مي‌گيرد.
● حاميان و قهرمانان مديريتي فعالي وجود دارند كه آموزش به همت آنها پيش مي‌رود. ● درك جامع‌تري نسبت به نوآوري (به منزله ايجاد سيستماتيك روش‌هاي جديد قابل تكرار) به وجود آمده و برخي پروژه‌هاي داوطلبانه و نوآورانه معلمان، مورد توجه خاص مديران قرار مي‌گيرد. ●روال‌هايي براي معرفي كردن و شناساندن افراد فعال موجود است.
● بر روي فرهنگ سازماني بحث مي‌شود.
●فرآيندهاي به كارگماري افراد، مبتني بر استراتژي‌هاي مدرسه است. ●برنامه‌هاي پيشوازانه در ارتباط با مشتريان، طراحي و به اجرا گذاشته مي‌شود.
● برنامه‌هاي مدرسه، با نظر مشتريان طراحي مي‌شود و مشتريان، كم ‌و بيش خود را مشاهده مي‌كنند. ● علاوه بر كميت، كيفيت آموزش هم مدنظر است.
● علاوه بر معيارهاي مالي، از معيارهاي غيرمالي هم براي بهبود عملكرد بهره گرفته مي‌شود.
●آيين‌نامه‌هاي داخلي توسعه يافته‌اند.




مدرسه پيشرو
سعي بر يكپارچگي است.
گردش در مشاغل وجود دارد و با وجود تخصص‌گرايي، همه در فعاليت‌ها نقش دارند.
رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي
● تصميم‌گيري‌ها تفويض شده‌ است.
● مدير مدرسه در طراحي چشم‌اندازها دخالت دارد.
● مدير مدرسه و مديران ارشد وي، به منزله تيم رهبري مدرسه‌ها كار مي‌كنند. ● نظارت مستمر وجود دارد.
● درك ‌واضحي نسبت به اين موضوع وجود دارد كه تمام تغييرات مثبتي كه در مدرسه صورت مي‌گيرند، بر محور يادگيري هستند.
● تأكيد واضح بر يادگيري همگاني، به منزله روش‌كليدي و مهارت دستيابي به موفقيت است. ● مدير مدرسه و مديران ارشد، وظيفه خود را براي حمايت از طرح‌ها و ايده‌هاي مبتني بر نوآوري مي‌شناسد و فرهنگ سئوال پرسيدن را تشويق مي‌كند.
● روش‌هاي دريافت و اجراي ايده‌هاي جديد در مدرسه نهادينه شده‌اند. ● كاركنان مدرسه، نسبت به نقش خود در فرآيندها آگاه هستند.
● بر اندازه‌گيري عملكردها تأكيد چنداني نمي‌شود و اين مسئله در مغايرت با فرهنگ سازماني و فرآيندها است.
● از افتادن در ‌دام‌ اعداد و ارقام جلوگيري مي‌شود. ●مشتريان، بي‌بروبرگرد در تصميم‌گيري‌ها دخالت دارند.
● به طور مستمر و معمول، از مشتريان بازخورد گرفته مي‌شود.
● از طرف مدرسه، به طور دائم، به مشتريان پيشنهادهايي ارائه مي‌شود. ● مدرسه به دنبال آن است كه علاوه بر آن كه كميت و كيفيت را با هم پي‌گيري مي‌كند، در ايجاد شناخت در فراگيران خود هم كوشش كند. ...

این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 18



مطالب دیگر:
📃پاورپوینت فن آوری و ساخت سازه های پیش ساخته و سازه های خرپایی📃تحقیق بررسی بازار چای ایران📃ادبيات و پیشینه تحقیق بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی به همراه پرسش نامه مربوطه📃پاورپوینت فناوری و ساخت سازه های پیش ساخته و سازه های خرپایی📃تحقیق طراحی و ساخت سازه های فضاکار و خانه های پیش ساخته📃گزارش کارآموزی حسابداری در كارخانه فرآورده هاي لبني كلات (لبنوش)📃مقاله ترجمه شده با عنوان گواهی نامه استانداردهای بین المللی، موانع و حفره های صادرات شرکت های موجود📃تحقیق سنسورهای پیزوالکتریک و کاربردهای آن📃مقاله ترجمه شده با عنوان عوامل موثر بر توانمند سازی مدیران و اثربخشی مدیریت مالی، به همراه اصل مقاله📃تحقیق انواع سنسورهای فشارسنج پیزوالکتریک و کاربرد آن ها در صنعت📃پاورپوینت فرهنگسرای هنرهای معاصر تهران📃پاورپوینت ساندویچ پانل📃پاورپوینت معمار لوکوربوزیه📃پاورپوینت موزه هنر کیاسما هلسينكي فنلاند📃پاورپوینت سنسورهای فشارسنج پیزوالکتریک📃گزارش تخصصی هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان (اردیبهشت ماه 1396)📃پاورپوینت افسردگی در دانش آموزان📃پاورپوینت دستورالعمل ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني📃جزوه آموزشی مدل سازی و طراحی شمع بتنی در نرم افزار Sap2000📃پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد📃پاورپوینت عملكرد، شاخص ها و ارزيابي سازمان ها براساس مدل های تعالی📃تحقیق بارگذاری ساختمان فولادی از نوع قاب خمشی متوسط با دیوار برشی بتنی📃پاورپوینت حقوق و تکالیف اعضای خانواده📃تحقیق و پاورپوینت مسکن اجتماعی📃گزارش کارآموزی در کارخانه قند صنعتی